「ヒズガールフライデー」はマイルストン版の、セリフやカットの構図までかなり影響受けて作ってる。 0111無名画座@リバイバル上映中2009/09/25(金) 00:43:49ID:sxBzk7Ko>>109 普通の監督さんなら、「フロント・ページ」は「傑作」だけど。 ビリー・ワイルダー監督なら、いつものノリが戻ってきた程度にしか感じない。 もう、巨人の末次みたいに、ヒット売って当然という感じw 0112無名画座@リバイバル上映中2009/09/26(土) 00:47:01ID:jA178MFP アラン・アーキン「キャプテン・ザ・ヒーロー」 妙な雰囲気の面白さがあった。 0113無名画座@リバイバル上映中2009/09/26(土) 11:30:45ID:f44trXXM 『狼どもの報酬』 雰囲気が好きでもういっぺん観たいんだけどDVDが出ていない。 0114無名画座@リバイバル上映中2009/10/01(木) 06:18:40ID:0RoSZ6Yc レスリー・ニールセンは「フライングハイ」でコメディアンに転向か(2はつまらなかった) そういえば、上のほうに書いてあった「クリープショー」にも出てたな。 「裸の十字架を持つ男」って面白かった記憶がある。 ちなみにコメディでは無いが「アニマル大戦争」のニールセンは気が狂っちゃって熊とガチで勝負する!さすがニールセン! 0115無名画座@リバイバル上映中2009/10/07(水) 02:46:50ID:92xL0SwA>>112 アラン・アーキンかぁ… やっぱ「クルーゾー警部」かなぁ、DVD出てないけど。 あの仏頂面が懐かしい。 DVD化切望 0116無名画座@リバイバル上映中2009/10/07(水) 09:02:25ID:WbNjxqZ2 貧乏な俺としては、ワイルダーのフロントページが 早くレンタルできるのを心待ちにしている。 0117無名画座@リバイバル上映中2009/10/07(水) 12:29:28ID:97GyiBo3 ジャンルがコメディになるのか微妙だけど 久しぶりに『永遠に美しく』みたら結構、細かいとこ笑える所あって面白かった 0118無名画座@リバイバル上映中2009/10/09(金) 17:39:24ID:AwI49ak9 昔ビデオでフィリピンのコメディ、ロッキー・ジョーダンとランボー・ジョーダンっていうのがあった。 両方見たけどショボショボだったなーw フィリピンの人たちはこういうコメディで笑ってるのか、とか考えながら見た。 それにしても主役のコメディアン(?)魅力無さスギww 全編ショボショボなんだけど、また見たいなー。 DVDでジョーダンBOX出ないかなーwww 0119無名画座@リバイバル上映中2009/10/23(金) 21:58:17ID:p0+NMboy>>116 あの字幕じゃ本来の50%くらいしか面白くないよ。 0120無名画座@リバイバル上映中2009/10/24(土) 10:54:40ID:Nz/tH5mO 英語で楽しめば無問題 0121無名画座@リバイバル上映中2009/10/24(土) 14:48:23ID:XeGwkn1/ "The Front Page," which opened yesterday at the Coronet and Little Carnegie Theaters, falls somewhere between these two extremes. Even though the mechanics and demands of movie-making slow what should be the furious tempo, this "Front Page" displays a giddy bitterness that is rare in any films except those of Mr. Wilder. It is also, much of the time, extremely funny.
he orginal place and time (Chicago in the late twenties) have been preserved, as well as the principal setting, the press room in Chicago's ancient Criminal Courts Building, The Wilder-Diamond screenplay updates and makes somewhat rougher the original tough-guy dialogue and wisecracks, but the story has not been violated. It's still about the efforts of Chicago's most brilliant, most ruthless managing editor, Walter Burns (Walter Matthau) to keep his star reporter, Hildy Johnson (Jack Lemmon), on the job long enough to cover the impending execution of a poor, shy left - wing innocent whom Chicago's yellow press has turned into a Red Menace from Moscow. 0122無名画座@リバイバル上映中2009/10/24(土) 14:53:03ID:XeGwkn1/ The film contains at least two marvelous performances, Mr. Matthau's snarling, monomaniacal editor ("I picked you up when you were nothing―covering Polack weddings on the South Side!") and Austin Pendleton as the-condemned revolutionary who got his start stuffing fortune cookies with messages demanding freedom for Sacco and Vanzetti.
Mr. Lemmon is comparatively reserved as the flamboyant Hildy, never quite letting go of his familiar comic personality to become dominated by the lunacies of the farce. He always remains a little outside it, acting.
Carol Burnett has an even tougher time as Molly Malloy, the self-described $2 Clark Street whore who loves Mr. Pendleton. This role may well be impossible, however, since it requires the actress to play for straight melodrama while everyone around her is going for laughs. Two lines sum up the difficulty of the role as they define the spirit of the movie. When Molly, in a desperate effort to save her lover, jumps out the courthouse window to what could be her death, one reporter shakes his head and says, "All whores are a little goofy," while another races to his telephone to report, "Shady lady leaps for love!" 0123無名画座@リバイバル上映中2009/10/24(土) 23:27:45ID:Q3wQ3Y3O サボテンブラザースの決めポーズを合宿の時にやったら大ウケした 3バカと呼ばれるようになった原因だ 0124無名画座@リバイバル上映中2009/10/25(日) 15:07:36ID:+e4kBEBL>>123 あのポーズは神。 テーマソングも素晴らしい。 続編希望!