ビートルズ★再び毎日1曲ずつ議論するスレpart97 [無断転載禁止]©2ch.net
■ このスレッドは過去ログ倉庫に格納されています
!extend:checked:vvvvv:1000:512
!extend:checked:vvvvv:1000:512
前スレ
ビートルズ★再び毎日1曲ずつ議論するスレpart96
http://rio2016.2ch.net/test/read.cgi/beatles/1478719542/
VIPQ2_EXTDAT: checked:vvvvv:1000:512:----: EXT was configured 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
●B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) >>782が言ってるのはアップルジャックスのヴァージョンで、公式には初登録&リリース、'64。
アレンジも良い塩梅の、ビーのフォロワー中でも上の部だが (無論1発屋としての話)、当に「シング」顔負けのブリッ子ソングなので、ビー公式曲じゃ無くて良かった。
>>786 - >>790
一方のジョンはメロ需要に対応すればBad to me , 素直に出て来るのがHello, little girlってところか?(どっちも好き)。
シェイラの「こんにちはマドモアゼル」のオケがフォーモストの完コピ。
そんなも含めて (P.ベストに限らず) マージー勢のDs.の特徴かな?、フィルでダカダカ走るの。
さしずめ、港に「溜め」は御無用。
日本製では、ダカダカ走りはハショられた。
http://artrock.heteml.jp/sound2/nakao_tsukiyo_b.mp3
遅スレ御免、B8ってエピちゃん書いたサクセス記ね。 こんな誰も意味すらわからないようなインタビュー取り上げる必要あるの? Well, the recording test came and went.
The people that decide about these things at Decca said 'no'.
Well, you can imagine I was more worried about what I was going to say to the boys, having built up their hopes.
So I allowed myself a final 24 hours to exhaust the remaining disc companies and I booked into the Green Park Hotel.
In the morning I took a cab to the EMI office block in Manchester Square, London, to meet the man who would within less than 2 years produce 16 number one discs by my artists.
ブライアンが自身の自伝の一部を朗読している(1964.10.13/EMIスタジオにて)
『ビートルズ物語』用に録音されたのかな? 我も収納開けた。
20. Speech:Brian Epstein (スピーチ:ブライアン・エプスタイン 訳-木戸敦子)
レコーディング・テストがやってきて、そして終わった。デッカ・レコードでこういうことの決断を行う人たちは「No」と言った。私自身が、期待に胸を膨らませていた彼ら4人にどうやって説明したらいいのか判らなかった。(つづく) (つづき) だから自分に24時間の猶予を与えてその間に残りのレコードを各社に配って、グリーン・パーク・ホテルに入ったんだ。
朝になって、タクシーでマンチェスター・スクエアにあるオフィスに向かい、
そこでその後2年の間に16枚のナンバー・ワン・ディスクをプロデュースする男性と会ったんだ。 そう、録音テストは一進一退でした。
デッカのこれの決定権を持つ人々は「失格」と言いました。
そうです、ビートルズの面々にもっと望みを持つように言うつもりだったことを
反省すると皆さんは思われるでしょうね。
そこで残りのレコード会社のテストを受けるために24時間費やし、
グリーンパークホテルを予約しました。
朝、ロンドン、マンチェスタースクウェアのEMIオフィスの一角を借りて
2年以内に私のミュージシャン達に一枚につき16曲をプロデュースするという人に会いました。 あと、米キャピトルのBeatles storyのリリースは'64年8月だから、それより少し後か。 エプスタインの自伝映画2回も頓挫してるのは
残念。カンバーバッチのエプスタインみたかった。 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
●B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) これはスタークラブのライブが断然いい。
リンゴのズンタズンタのドラミングが素晴らしい。
それと比べればこのバージョンはカスみたいなもん。 >>798
「2年で16枚のNo1ディスクを」つまりジョージ・マーティンと会ったいうことか あの名盤がミニカーに!『HW ポップカルチャー THE BEATLES』発売!
http://www.inlifeweb.com/reports/report_6596.html
ホワイトアルバムただの白トラックじゃねーか BSで十数年前か、旧ソ連の「肋骨レコード 」(不要レントゲン写真にカッティングする西側ヒット曲、違法) を探訪する番組で、残存ブツ発見に漕ぎ着けたら、トリオロスパンチョス歌うこの曲(壮絶なワウ付き)だった。
本質を見抜いてこその独裁、が一番怖い。 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
●B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) しかし、こんな駄曲がなんでデビュー曲なんだ?
小4の時おやじに買ってもらったのがこれとオールマイラヴィング
のシングル盤だった。当時はこんな曲でも楽しめたが やっとこの辺の曲から面白くなるな
>>810
曲自体は悪くなくないか
ハーモニカがちょっとダサい感じだけど 俺アルバム持ってないだがこれってリンゴバージョン?
りんごのは何かリズムがもたもたして聞こえるな。
マーチン先生は正解だった。 これをリンゴとかさすがに失礼すぎる
ポールはいつからドラムに手を染めたのか知らんけど
この時点でいきなりポールに叩かせていてももう少しマシに叩いてるだろってレベル ポールが首振って歌っている様子が見える
ジョンは相変わらず歌詞を間違える
逆にジョージが見えてこない
あと太鼓は何でサビでスウィングするのか 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
●B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) マーチン先生は何でこんなヒット性のない曲を提示したんだろ?
ホントにレノンが次曲で頑張ったなーと思う。 これがデビュー曲だったらもうすこさは出してたら1位とれたと てか何で念願のデビュー曲でがんばらなかったのかって思うわ
あれではそりゃ2曲目は依頼しようかってなるわ
投資するほうの気持ちにもなってみるといい
おれらは後追いでビートルズの活躍を知ってるから
なぜやらせないのかとかなぜデッカで落とすのかとか
結果論で軽々しく言うが
じゃあ君らは地元でそこそこ人気のバンドに何千万と投資するか?
こけたら首が危うい
失業して自宅と車のローン、なによりも家族はどうすんの? 流れが加速しちまうか知れぬけど。
ピー採否でマーティン先生はアシストのロン・リチャーズ(直後ホリーズ拾った)に、「失うものも無いから」と言った‥‥『アビーロード』って本だったかな。ともあれ英断したのは世界で1人。 PSの方が明らかに出来がいいのにB面にしたのは何故?
曲名がスタンダードと同じという理由だったらタイトル変えさせればいいのに
垢抜けしすぎてるのが理由かな? HOW DO〜は後にジェリーとペースメーカーズがデビュー曲で出して1位獲得
それもFROM ME TO YOUより先の1位だから何か複雑な気分だね
田舎臭いヴォーカルが妙に明るく歌うのも気持ちが悪いしw なんかベラベラと小うるさいのが湧いてるけど、お前もう少し他の音楽も聴き込んでから来いよ 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
●B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) やっぱりこれだろ。
ロイオービソンのえいっきょう大の曲。 ポールが有名になったのも天才ジョンのおかげpart2
1 :ホワイトアルバムさん:2007/06/15(金) 01:52:00 ID:HC+JvUwx0
ラブミードゥでコケたポールをプリーズプリーズミーで助け、
ミッシェル、シーズリヴィング、エリナーリグビー、アンドアイラブハーなどの
ポールの代表作を合作し、後期に舞い上がって傲慢になっているポールを
優しく見守っていたジョン。
天才ジョンのお陰でポールは有名になれた。
5 :ホワイトアルバムさん:2007/06/15(金) 02:09:22 ID:???0
>1
プリーズプリーズミーってジョンが学生時代に書いた曲だよね。
元々ジョンの方が作曲が上手かったんだね。
だからポールに作曲を教えたのもジョンだね。 今日ヒメヒコ温泉帰り山道走ってっとノルーエイの小屋みたいな
ブルハウスあってINUたくさんいんの で俺に聞かシャア
ブルはあんな鳴き方はしねえんだお ショーンはよくわかってる奴だ。アイツ親父の声ゾンビみたいでキショいって
ってたけど、ゾンビ3はまさにマインド・ゲームじゃしな 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
●C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) これはテストバージョンだろ。
リンゴもなんかラブミードゥ並みにもたついたドラムだ。
この次のアコギから始まる奴もつまらんな。
ジョージのギターが未熟すぎる。 この時のジョージは19才か?
40・50のオヤジが19才のジョージは未熟だと言ってる 半世紀も前で当時の19歳なら
すごいテクニックだったかもな・・ テク論議中御免、そして遅ればせ、この時期を語るなら。
抜粋スマ
https://kakuyomu.jp/works/1177354054881137338/episodes/1177354054881211822
――略――録音中3曲が彼らのオリジナル作品であることから、その権利の保全を勧めたものと思います。
しかしブライアンは音楽出版契約をしたいのではなく、レコード会社と
レコーディング契約をしたいのだとはっきり告げたといわれます。(以上引用)
4人とエピーが売り込んだのは「流行曲」ではなく、リアルな存在ってことか。
「売り込まれ」た譜面なんてライバルそのものw。
――略――レコードを聴いたジョージ・マーティンは、「ポールの唄とジョージのギターがいい」と言い、さらに「こんなレコードを聴いていてもしょうがない。直接メンバーに会いたいからスタジオに連れて来てくれ」と言ったといわれます。(以上引用、次レスで貼り) (つづきです)、抜粋スマ
http://jazzsong.la.coocan.jp/esy060.html
シート・ミュージックの売上は成功か否かを計る手段として認められるようになった。
世紀の変わり目には自動ピアノのロールが、そして音楽レコードの導入、
それから次の数十年に生まれたラジオ――略――媒体がなんであれ、発生元はティン・パン・アリーであった。
――略――
なぜロックが他と異なったのだろう?
――略――歌手、演奏家が重要な製品となってしまうと、出版社の打撃は大きなものとなった。
やがて、レコード会社がヒット・ソングの主な受益者に変わり、
音楽産業はそれ自身が新たなビジネスとなったことを知ってしまうのだった。
――略――
ポピュラー音楽と劇場音楽はそれぞれ分岐する道を歩みはじめ、
世代間での音楽の好みにも乖離が生じ始めてしまい、
そして歌詞中心の歌からリズム中心の歌に音楽は移行し、そして
この音楽産業はもう先がないことが明確になったのであった。 上手いから売れるというモノではない
今も昔も演奏が上手いのは星の数ほど居る
しかし、売れないだよw この曲をゲットバックセッションでまたやろうと思ったんだろうな
明らかに駄曲なのに Paul「昔は2人でよく曲を作ったね」
John「・・・」アゴでうなずく
Paul「♪〜♪」ダサそうな曲をちょっと歌ってみせる
John「・・・」ニヤニヤ笑いながらポールを見てる
Paul「♪〜♪」別の変な曲をちょっと歌ってみせる
John「・・・」ニヤニヤ笑う
Paul「どれも歌詞がダメだ」
John「・・・」うなずく
Paul「My Baby Says She's Traveling On 〜」One After 909 の歌詞をつぶやく
John「・・・」ポールを見ながら聞いている
Paul「この曲をやろう!」
John 驚いたように「あれはダメだ!」 844
ジョンに新曲のストックが無かったんだからしゃーない 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
●C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) one afterは同じ曲だし屋上に比べてつまんなさすぎるので飛ばした。
エバリーブラザーズのこの曲はいいな。
なんでBBCに入らなかったのか不思議だ。
ブートなら必ず入ってたのに。 >>852
お前といい勝負だな
友達になれよ
よかったな >>852
だいたいビートルズに
センスを求めるのもどうかと… 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
●C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) 手拍子とって楽しそうなライブだ。
キャーて声もまだ大人しい。 >>853
マウント取りたいだけの馬鹿
>>854
意味不明 何事もセンスの良し悪しはある >>858
ビートルズファンは総じて
センスがないと言いたかったんだけど…
意味わからなかった? >>859
その中でもセンスの良し悪しはあると言いたかったんだけど…
意味わからなかった? ポールのハモリが入ってくるところで「キタワー」って感じで黄色い声が飛ぶ
アイドルソングとして完璧
俺はセンス糞食らえのビートルズファンだからこういうの大好きw >>864
うん意味不明
悔しかったのぅ
眠れない夜だったのぅ
昼間っからくだらねえ喧嘩してる奴ら死ねや。
社会の塵以下壁蝨以下なんだよ。 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
●C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) We were performers in Liverpool, Hamburg and round the dance halls, you know and what we generated was fantastic.
When we played Straight Rock and there was nobody to touch us in Britain, you know. 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
●C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) メガネ掛けてイーノゥ?
僕は目が良く見えるよう
めがねめがねめーがねえ
メガネ通りすぎてえゆくう
メエがメーカーメガ目が人間 I Saw Here, Standing There, and Everywhere. 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
●C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) カップヌードル リッチマンカップヌードル リッチァマン
カップヌードル リッッチァマンツーゥ
リッチ あわびのオイスター煮込み
ズーズーズズッ フッフッフ ズーゥ ポール来日で貼ってくれる人いなくなった?
本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
●C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) >>887 ほか
コーラス御一緒に。
♪カネ、ねーか♪
チャボとおもたけど、万世の人類がひとつになるねw。 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
●C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) ■ このスレッドは過去ログ倉庫に格納されています