ビートルズ★再び毎日1曲ずつ議論するスレpart97 [無断転載禁止]©2ch.net
■ このスレッドは過去ログ倉庫に格納されています
!extend:checked:vvvvv:1000:512
!extend:checked:vvvvv:1000:512
前スレ
ビートルズ★再び毎日1曲ずつ議論するスレpart96
http://rio2016.2ch.net/test/read.cgi/beatles/1478719542/
VIPQ2_EXTDAT: checked:vvvvv:1000:512:----: EXT was configured アルバムのベスト・トラックはキスキスキス、多分にB52'sっぽいが。
それからウォッチング・ホイールズは、活動再開に向けた所信表明かな。駄曲はDear Yokoぐらいか。まぁあとヨーコのは 「外せない付き添い」 なのだろう(失礼)。
手堅いバック陣、手慣れたアレンジやミキシングは寧ろ不満。 >>637
ポールオタには認められない事実、もちろん死人は関係ない(笑) 【スクープ!】北朝鮮「核開発」協力疑惑の研究者
京大[原子炉実験所]韓国籍准教授は
「拉致実行犯」の韓国籍在日娘と結婚していた
http://www.shinchosha.co.jp/news/article/379/
生活保護制度を悪用して
裕福な生活を送るサムスンファンニートが急増…
年間1200億円に達し、うち6割強が朝鮮半島出身者
http://myjitsu.jp/archives/17506 アンソロジーかBBCかハリウッドボウル
どれがいい? 「ウーマン」が一番いいな。
「一人ぼっちのあいつ」を思わせる哀感がある。
レノンらしい。 ぼくはジョン。ぼくもギターを奏る。ときどき馬鹿もやる。 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
●A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) (Disc2)
D1. She Loves You
D2. Till There Was You (Meredith Willson)
D3. Twist and Shout (Russell-Medley)
D4. This Boy
D5. I Want to Hold Your Hand
D6. Boys, what I was thinking ... (Eric Morecambe and Ernie Wise speaking to the Beatles)
D7. Moonlight Bay (Madden-Wenrich)
D8. Can't Buy Me Love
E1. All My Loving
E2. You Can't Do That
E3. And I Love Her
E4. A Hard Day's Night
E5. I Wanna Be Your Man
E6. Long Tall Sally (Johnson-Penniman-Blackwell)
E7. Boys (Dixon-Farrell)
E8. Shout! (Isley-Isley-Isley)
E9. I'll Be Back (Take 2)
E10. I'll Be Back (Take 3)
F1. You Know What to Do (Harrison)
F2. No Reply (demo)
F3. Mr. Moonlight (Johnson)
F4. Leave My Kitten Alone (John-Turner-McDougal)
F5. No Reply
F6. Eight Days a Week (sequence)
F7. Eight Days a Week (complete)
F8. Kansas City ~ Hey, Hey, Hey, Hey (Leiber-Stoller/Penniman) これはほんとに駄曲だな。
俺の連れのビーファンは
「ビートルズの再結成だ!ジェフ・リンがプロデユースしたんだぞ!」
なんてはしゃいでたけど、俺は全然いいとは思わなかった。
まず、レノンの弾き語りの音と声がぼやけている。
そんなもやもやに最新鋭の伴奏入れても無駄だね。
曲自身もそんなにいいとは思わない。
「ビートルズ再結成」という幻想におぼれたファンのための曲に過ぎない。
ミルク&ハニーはディスク化にこそレノンはたち合ってないが
あれは紛れもなくレノンの音になってる。 ジョン・レノンだからオーバーダブすればビートルズとしてかっこがつくだけで、
ポールのゴミみたいなデモが元ならビートルズには絶対に聞こえないっていう
この差なんだよなあ 曲を聴くまではあのポールが神聖不可侵のジョン弾き語りデモをレイプしたと残念な気分だったのに
実際曲はすごく良かった
印象的なジョージのスライドも素晴らしい
バンドってすげえな まあこの曲に関してはいろんな意味で賛否両論あるようだが亡きジョンの意思を尊重しながら残された3人が“再結成”の形をとって音を発表した時の感動は忘れられない 糞憎悪厨のポールディスリが、誰にも突っ込まれないままそのまま流れているのは
スルー力が上がったということなんだろうか >>653
事実言うだけでディスりか…
・ポールの糞曲のデモに他3人が被せてもビートルズにはならない
・フリーアズアバードのポールは音痴
・ジョージのスライドギターとリンゴのドラムとジョンのボーカルだけでじゅうぶんビートルズ ジェフリンのプロデュースがアカン
クラウドナインも曲はいいんだけど音が好きになれなかった
あの薄っぺらいドラム何とかしてくれよ
ELOの時はいい音なのに はっきり言ってポールのソロの最低限レベルがELOのMr.Blue Skyだけど、ビートルズのフォロワーレベルの曲すら一曲もないよなポール 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
●A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) "We were four guys, that, eh... I met Paul, said, d'y' wanna join me band, you know and then George joined and then Ringo joined. We were just a band that made it very, very big, That's all." これ、一曲ずつやるの?
ていうか、やるならせめて曲だけにしようよ じゃあ、憎悪厨がこのジョンのスピーチについてまず語れよ >>666
で、ジョンのスピーチについてどう思うんだ?
まさか何言ってるのかわからないレベル?w >>663
別に急ぐ必要もないんだし全部やればいいんじゃない? ジョンのスピーチを聞いて、やっぱりバンドの強いところって一人じゃないとこだよな
そしてビッグになった レノン
「我々は、4人の人々(それ)でした、えっ、...私は、ポール(言われる)に会いました、d'y』、私バンドに加わりたくしてください、あなたは知っています、そして、ジョージは加わりました、そして、リンゴは加わりました。
我々はとっても大きくしたただのバンドでした、それだけです。」 「俺たちはただの四人組さ。ポールに出会って「俺のバンドで一緒にやらないか」っつって、な? そんでジョージが入って、リンゴが入って。俺たちは馬鹿売れしたってだけのただのバンドなのさ。」
ジョン・レノンが始めたのがビートルズ。
ビートルズを脱退したポールが始めたのがウィングス。
金塊と糞の差じゃねーか(笑) >>672
ウィングスはキャンディーポップだよね
少年少女向けのロック >>673
そうだね、永遠に少年・少女でいさせてくれる
魔法のキャンディだぜw
バディ・ホリー&ザ・クリケッツやエルヴィスや
エヴァリー・ブラザーズと同じトキメキをくれたのさw
ウイングスならではのロックンロール
先ずは楽しくないと、
スローガンばっかり叫ばれても、聴く方は困りますなぁw まあ、オタク連中はジョンが好き
普通の人はポールが好き
住み分けができてていいね! >>674
ポールオタ以外ウィングスなんて知らないぞ ミーハー
ビートルズ好き
ジョン好き
ポール好き
オタク
ピート好き
スチュアート好き >>679
そのポールオタというのがあんたが想像している以上にいるんだよ ジョンとジョージはもう居ないけどポールもリンゴも割りといい老け方
ちなみにJames Taylor
1971年
https://youtu.be/Q7RPCFfudmU
2009年
https://youtu.be/3WJ1cf3nrLE 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
●A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) 「アメグラ」でかかってた原曲のイメージが強いな。
このバージョンは素人が練習した録音にしか聞こえない。 これは正確にはビートルズじゃなくて
ジョンの素人バンド=クオーリメンの演奏だな 感想を15字以内で答えると
音源良く残っていたものだ(15文字) 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
●A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) 1930年代のロバート・ジョンソンなどのブルースみたいだな。
ハモってるだけ違うかな? 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
●A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) お題の曲?に合わせてレスしてる人って偉いよなw
オレは何を言っていいか分からないよw 【スクープ!】北朝鮮「核開発」協力疑惑の研究者
京大[原子炉実験所]韓国籍准教授は
「拉致実行犯」の、韓国籍在日娘と結婚していた
http://www.shinchosha.co.jp/news/article/379/
生活保護制度を悪用して
裕福な生活を送るサムスンファンニートが急増…
年間1200億円に達し、うち6割強が朝鮮半島出身者
http://myjitsu.jp/archives/17506 Sometimes I'd borrow a tape recorder, a Grundig with a little green eye and we'd sort of go around to my house and tried to record little things such as...
I remember Hallelujah, I Just Love Her So'cause I had the Eddie Cochran record.
But those were very much home demos, very bad quality.
I think a couple of those still exist.
といった内容なんだな、成る程、成る程 時々、私はテープレコーダー(少し緑の目のグルンディッヒ)を借ります、そして、我々は私の家をちょっと訪ねて、例えば些細な事を記録しようとしました...
私はハレルヤを覚えています、私、ジャスト愛ハーSo'cause Iはエディー・コクラン記録をとりました。
しかし、人々はとても家庭の市民(非常に悪い品質)でした。
私は、一対のそれらのスチールが存在すると思います。
http://translation.infoseek.ne.jp
を使えよ、おい。 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
●A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) どれもこれも音が悪くて
鑑賞には耐えられない。
デモテープだし、
キャロルのデモテープなんか完成度高かったけどなあ、これはダメだわ。
みんなこんなん聴いて楽しいのん?? >>707
貴重な録音だけど楽しくはないわなw
ブートで出たのを聞いたのが最初だけど、最後まで聞く気力はなかった
昭和35年の一般家庭のオープンリールに録音だしなー A6〜8、特にA8だけど、
スチュ・サトクリフがベーシストとして存在してたことが確認できる
っていう点のみに価値が音源だと思うんだよね。
記録以上の意味はない音源だから、
スチュのベースが入ってるかどうかよく分からない
A6とA7は削除したほうが良かったと思う。 A7は当時のオリジナルだから外せないっしょ?
A6はカヴァー曲だから不要かな 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
●A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) あ、これかははは。
オペラ歌手みたいなでけえ声でわめいてるだけじゃないか。
この低い声はレノンか? 野太い声でわめいてるのがポール
裏声と語りとギターはジョン
ベースはスチュ(殆ど聞こえないけど?)
後のユーノーマイネームに繋がるノヴェルティソング
最後のキチガイみたいな笑いはまんまブルドッグ 昭和35年、日本では社会党委員長が17歳の右翼少年山口二矢に刺殺された年
一方リバプールでは18歳の左利き少年ポールマッカートニーが野太い声で変な歌を歌ってた 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
●A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) この解放弦のベースがスチュか?
フルバージョンあるらしいけど聴こうとは思わない。 カイエンっていうのか
ベースはスチュ、
ベースボールはさいちょだなw 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
●A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) そんなことより、おい、
動乱’S「レット・イット・ビー」
1992年3月9日ライブ
本日で25周年。
https://www.youtube.com/watch?v=H7WhWNaBIEw ポールのインタビュー
トニー・シェリダンという歌手とマイボニーを録音してドイツで5位になったけど、
他では売れなかったね、といった内容。
で、次の曲(マイボニー)とクロスフェイド。 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
●A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) 俺アンソロジーもってないけど
これってポリドールのと同じバージョンか? 間奏のリードはトニーシェリダン。
cho.はノリノリとなげなげで、すでに性格がw。 本日のアルバムはアンソロジー1!
本日の曲は●
(Disc1)
A1. Free as a Bird (Lennon/Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)
A2. We were four guys ... that's all (John Lennon speaking to Jann Wenner)
A3. That'll Be the Day (Allison-Holly-Petty)
A4. In Spite of All the Danger (Paul McCartney and George Harrison)
A5. Sometimes I'd borrow ... those still exist (Paul McCartney speaking to Mark Lewisohn)
A6. Hallelujah, I Love Her So (Charles)
A7. You'll Be Mine (Paul McCartney and John Lennon)
A8. Cayenne (Paul McCartney)
A9. First of all ... it didn't do a thing here (Paul McCartney speaking to Malcom Threadgill)
A10. My Bonnie (traditional, arranged by Tony Sheridan)
●A11. Ain't She Sweet (Ager-Yellen)
A12. Cry for a Shadow (Harrison-Lennon)
B1. Brian was a beautiful guy ... he presented us well (John Lennon speaking to David Wigg)
B2. I secured them ... a Beatle drink even then (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B3. Searchin' (Leiber-Stoller)
B4. Three Cool Cats (Leiber-Stoller)
B5. The Sheik of Araby (Smith and Wheeler-Snyder)
B6. Like Dreamers Do (Paul McCartney)
B7. Hello Little Girl (John Lennon)
B8. Well, the recording test ... by my artists (Brian Epstein from A Cellarful of Noise)
B9. Besame Mucho (Velázquez-Skylar)
B10. Love Me Do
B11. How Do You Do It (Murray)
B12. Please Please Me
C1. One After 909 (sequence)
C2. One After 909
C3. Lend Me Your Comb (Twomey-Wise-Weisman)
C4. I'll Get You
C5. We were performers ... in Britain (John Lennon speaking to Jann Wenner)
C6. I Saw Her Standing There
C7. From Me to You
C8. Money (That's What I Want) (Gordy Jr.-Bradford)
C9. You Really Got a Hold On Me (Robinson)
C10. Roll Over Beethoven (Berry) これもポリドールと同じだ。
EMIはポリドールから商標権を取り上げたかっただけじゃねえのか? ビートルズ単独作品で初のステレオ録音
無名のバンドにもステレオ録音の場を与えマスターを残しておく偉大なドイツグラモフォン
逆に人気があってもステレオマスターを破棄する糞なEMIパーロフォン >>728
ま、EMIはクラ業界でも糞扱いだ。
しかしドイツグラモフォンも60年頃としては
イマイチな方だったぜ。
やっぱり一番いいのはデッカだった。
いみじくもビートルズが落とされた会社。 >>728 >>729 >>730
Bert Kaempfelt&his orchestra(ベルトケンプフェルト楽団) の The Aim of my desires(欲望のブルース)
https://youtu.be/aInVnqeMrMw
3点定位が似た感じ。
マーティンは「モノで凝縮」したと言っていた。
クラシックかジャズなら、コンソールステレオも想定しただろうけど、当時ポピュラーソングの再生環境だったら、ラジオか電蓄が一般的だろう。そんな小さなスピーカーからでも飛び込んでくるサウンディングが、最優先だったのだろう。
デッカが汚名返上に売り出したストーンズは、3rd.LPまでモノラル(+疑似ステ)のみの発売でしたけど何かw。
お、2017年現在3者とも同一の販売元か。 >>733
この時代にヘッドホン・イヤホンで持ち歩いて音楽を聴く環境なんて無かったからなw >>733
いやあ、俺はクラシックの事を言ってるのよ。
デッカには当時優秀なプロデューサーとエンジニアが揃ってた。
ストーンズは仰るように音よくなかったな。 >>734 >>735
ありがとうございます。
>>735
あ、クラシックの英デッカね。音の定評は伝わってます。独テレフンケンとの提携とかあるのかな。
我も素人ながら予てより、キング盤のギャザーズ・ノー・モス (ほぼ全mono) は丁寧なreマスタリングだと思っている。
ストーンズの場合、回転ムラに定評あるわ、中には意図的なナロウレンジ曲 ―FFRR.に背いて!― まであるわにも拘らず、その盤のハイエンドは爽快だった。
後にアブコのロンドンイヤーズ(‘02リマ以前の)聴いたら違いのヒドさは一瞬で判った。まぁグリン(於UK.)もHi-fiなんて標榜してたらあの (ベガー、ブリードの) 音像は出現しなかった訳で‥‥
お題の曲置き去りで御免。唯一ヴォーカル曲がサッチモの真似かぁ (後年You know my nameにも一瞬降りるが)。ブルージーだとケムプフェルト(訂正します、)氏がNG.だったのかな。 脱字で2スレ御免、Kaempfertでしたすみません ■ このスレッドは過去ログ倉庫に格納されています