キューブにはBigSancho、Eden、Ferdy、Son Youngjin、Jo Seonghoなど、B面とCLCと Hyun @のタイトルトラックでよく見られる大量の社内作曲家がいました。覚えておくべ きトラックリスト。ビッグサンチョは、(5月初めに)退社を発表した最初の人で、残 りの1〜2ヶ月以内に発表しました。キューブは自己創造のアイドルに焦点を当てている ので、彼らは残しておく意味があります。彼らは十分な仕事をするつもりはなかった。 彼らの多くは現在Mospickを結成していますが、彼らはまだCubeと仕事をしていますが (MospickはPTGの最新ミニです)、Cubeはもはや最初の曲の権利を持っていません。 C ubeの作曲家たちは、5月/ 6月にタイトルトラックを作っています。戻って。 2. 6月下 旬/ 7月初めに、彼らはそれをやめることをやめた。 3. Cubeの作曲家に間違いなく行 ってしまった(Rumorは事だったから)。キューブが最初に社内にいたので、実際に買 ったことのない偶然の状況があった可能性は間違いない。 、mnet / stoneはiz0neの曲 を購入するように頼み、もっと支払うことができた。 Cubeが曲を売ってしまったので あれば、代わりのタイトルトラックを準備していて、それほど遅れていないだろうと思 う。ちょっと推測すると、私たちはたぶん全体の話を知ることはできないだろうが、そ れはTwitterの周りを回っているもの(CubeはCLCをあきらめた!)よりもずっと理にか なっている。 PTGとI-dleが爆発した5月、または「キューブがお金を必要とする」 - 何年も最高の財務年度)。私はCLCの未来について心配しています(私が正直であればP TGもそうですが)、これはまさに奇妙な状況のようであり、CLCの地位の指標ではあり ません。彼らはトラックのバンジャーでコンセプトを守り、来年には「CLCの年」にな ることを期待しています。 0607名無しさん@お腹いっぱい。2018/11/12(月) 21:25:27.44ID:n4NB8PTW もうちょいこの状況をバズらせてから新曲にクングメ的なのでカムバさせるのもありだったかもw 0608名無しさん@お腹いっぱい。2018/11/12(月) 22:54:52.97ID:mOvYvvXb Posted 04 November 2018 - 05:22 PM _universo, on 05 Nov 2018 - 03:37 AM, said: Thanks for this, but I just have a question, how do you know mospick left Cube ? Is there any source for it? And how is Rumor related to it? I just know it w as produced by some guy name EDEN, but don't really much about it.
Cube had a ton of in-house composers you could commonly see on b-sides and in CLC and Hyun@'s title tracks: BigSancho, Eden, Ferdy, Son Youngjin, Jo Seongho and a couple others I'd have to look back at tracklists to remember. BigSanch o was the first to announce his leaving (at the beginning of May) and the rest of them announced within a month or two afterwards. Since Cube is focusing on self-produced idols, it makes sense they left. They weren't going to have eno ugh work to do. A lot of them have now formed Mospick, and although they still work with Cube (mospick was on PTG's latest mini), Cube no longer has first r ights to songs.
A lot of this is speculation (I don't know the details of composer's contracts with Cube), but we do know: 1. The composers CLC usually works with on title tracks left in May/June, arou nd the time they were teasing the comeback. 2. Late June/ early July they stopped teasing it. 3. Produce definitely went to the Cube composers for songs (because Rumor was a thing)
So its definitely possible that there was a fluke situation where Cube had nev er really bought the song because it was in-house at first, and then after mos pick left, mnet/stone asked to buy the song for iz0ne and could pay more.
If Cube had sold the song themselves, I feel like they would have had a repla cement title track ready and it wouldn't have been delayed so long. Just specu lation-- we'll probably never know the whole story-- but it makes a lot more s ense than any of the shit that's going around twitter ('Cube gave up on CLC!'- no, stupid, they planned a variety show in May when PTG and I-dle were blowin g up, or 'Cube needs money!'-- nope, best financial year in years).
I'm worried about CLC's future (PTG's too, if I'm being honest), but this real ly does just seem like a weird set of circumstances and not an indicator of CL C's status. Hoping they get to keep the concept with a banger of a track and g et 'CLC's year' next year. 0609名無しさん@お腹いっぱい。2018/11/12(月) 22:57:23.12ID:tR0PXLgB>>603 それ 三大丈夫事務所ではないがその次にデカイ事務所 スタシやウェイファごときが叶う事務所じゃない 本当izoneは寄せ集め軍団だよなぁ 0610名無しさん@お腹いっぱい。2018/11/12(月) 23:11:17.21ID:/Uj7kwZB 自演おつかれ 0611名無しさん@お腹いっぱい。2018/11/12(月) 23:33:15.57ID:G1ZEtcQU>>606